Ačkoliv jde o hru ukrajinskou, většina zahraničních webů ji považuje za Ruskou, jelikož právě ruština je na Ukrajině hlavním jazykem. Jelikož ale nejsme lingvistický magazín, ale herní, ponecháme tento oříšek příslušným médiím a my obrátíme pozornost zpět ke hře.
Survarium je hra motivem velmi podobná sérii her S.T.A.L.K.E.R. (trilogie post-apokalyptických MMOFPS s mnoha unikátními prvky), takže inspirace místní katastrofou je více než zřejmá.
Za hrou stojí firma Vostok Games (její herní prvotina) a podle všech náznaků půjde o open-world střílečku, nikoliv room-based, jak je dnes zvykem většinou.
Autoři poskytli hernímu světu menší rozhovor a představení hry, z něhož vyplynula řada zajímvých věcí, o něž se s vámi hnedle podělíme. Tedy slovy autorů:
První vývojář: "Zdravím vás jako zástupce týmu Vostok Games. Dnes zahájíme informace o hře naším prvním vývojářským seriálem a rozhovorem s vámi. Poskytneme vám informace o eventech, novinkách a zkrátka všem, co nám bude připadat důležité."
Druhý vývojář: "Když Grigorevič oznámil svůj záměr, myslel jsem si prvních 5 minut, že si ze mě dělá srandu. Vše se ale vyprofilovalo jako velmi seriozní projekt. V ten okamžik uvědomění, že se projekt skutečně realizuje, by se ve mě krve skutečně nedořezal."
Třetí vývojář (v reakci na zrušení hry S.T.A.L.K.E.R. 2): "Věděli jsme, že jestliže chceme mít úspěch, musíme se přizpůsobit aktuální situaci..."
První vývojář: "...věděli jsme prostě, že se svět kolem nás mění a my musíme zachránit zbytky autorského týmu ze všech pokračování S.T.A.L.K.E.R.ů"
Druhý vývojář: "Bylo mi hned jasné, že moje nejlepší místo bude zde, mezi těmito lidmi a s tímto projektem."
Třetí vývojář: "Pokud jde o post-apokalyptický žánr, ještě zdaleka jsme neřekli poslední slovo."
Druhý vývojář: "Již jsme byli silně dedikovaní projektu S.T.A.L.K.E.R. 2, takže je jasné, že jestliže někdo může vyrobit podobnou hru ze zbytků té předchozí, pak jsme to právě my..."
Třetí vývojář: "Hry série S.T.A.L.K.E.R. byly vždy tak trochu i o ekologickém varování, kam až může lidi přivést nezvládnutí moci a zdánlivě banální chyba. Měli jsme s dvojkou hodně plánů a chtěli jsme v ní použít věci, které zde fandové chtěli vidět, takže najít nového investora pro jiný, podobný projekt byl jen další logický krok."
První vývojář: "Našli jsme investory, podepsali smlouvy a pokračujeme v práci."
Druhý vývojář: "Když začalo být jasné, že S.T.A.L.K.E.R. 2 nepřežije, že není možno prodloužit smlouvu s původními mecenáši,..."
Třetí vývojář: "...investoři řekli něco v tom duchu, že v nás věří jako v tým a že jsou zvědaví, co zvládneme v tomto žánru bez návaznosti na S.T.A.L.K.E.R.y. Tak jsme se nad věcí zamyslili a došlo nám, že post-apokalyptický žánr je velmi široký a není tam místo jen pro S.T.A.L.K.E.R.y. To nejlepší, s čím jsme dnes mohli přijít, bylo udělat online verzi podobné hry a učinit ji dostupnou zdarma. Takto ji bude moci zkusit doslova každý a pak si sám řekne, zda je hra hodna jeho dalších investic časových i finančních..."
Druhý vývojář: "...koncept se prostě změnil a bude to online hra."
Třetí vývojář: "Vše zlé ale bylo k něčemu dobré - idea online střílečky typu free-to-play bude vyvíjena dynamičtějším stylem, jelikož autoři jsou v tomto žánru obvykle velmi blízko komunitě. Tímto máme jako autoři širší hranice, když se nemusíme soustředit jen na jednu oblast. Je samozřejmě faktem, že idea našeho lokálního post-sovětského prostředí je nám stále blízká a živá.
Čtvrtý vývojář: "Nová hra bude pro nás i novým žánrem, což je výzva sama o sobě, jelikož jsme na podobném ještě nedělali."
Třetí vývojář: "Když jsem dělali na S.T.A.L.K.E.R.ech, byla v našich hlavách jen jediná katastrofa - ta nejznámější černobylská. Dnes se ale děje hrůz neméně - Fukušima, záliv v Mexiku, ... Máme za to, že brzy nám Země dá najevo, kdo je tady vlastně pán... Tato idea se nám již několikrát objevila v hlavách, nechali jsme ji tedy trochu dozrát no a když byl ten správný čas, herní koncept byl na světě!"
Druhý vývojář: "Mluvíme tu o novém světe po apokalypse. Opět v post-sovětském prostředí, možná ale kapku širším. "
Čtvrtý vývojář: "S.T.A.L.K.E.R. 2 a S.T.A.L.K.E.R. byli hrami ve své ohrádce a koncepci, což mělo svoje výhody i omezení. Nyní tyto limity můžeme zcela odejmout..."
Pátý vývojář: "Musíme zkrátka u MMO hry uvažovat, jako by šlo o globálnější katastrofu. Třeba, jako kdyby se černobylský svět, Zóna, rozšířila dále..."
Druhý vývojář: "Idea se týká hlavně post-apokalyptického světa podobného duchu, v němž poslední zbytky lidí bojují o přežití v nesmírně obtížných podmínkách s mutanty, radiací a smrtí všude okolo. Kde je nějaký mysteriozní a tajemný cíl, stejně jako prostředí typu Zóna a samozřejmě nechybí zde ani S.T.A.L.K.E.R.ové!
Třetí vývojář: "V tomto kontextu můžeme v novém projektu použít nápady, které se do hry S.T.A.L.K.E.R. 2 prostě nedostaly nebo nehodily."
První vývojář: "Nový koncept a žánr nám umožňuje mluvit s vámi, jakožto komunitou, více otevřeně, tedy vám bez obalu svěřit pokaždé, čeho jsme již dosáhli a na co se zrovna chystáme. Krok za krokem budeme aktivně do všeho zařazovat komunitu, budeme postovat updaty, pravidelně aktualizovat data, no a v neposlední řadě také vás v našich vývojářských denících informovat, jak a proč jsme to či ono udělali. U podobně orientované hry je pro nás totiž naprosto klíčové, udržet si prvotřídní kontakt i vztahy s komunitou."
Třetí vývojář: "Máme v plánu začít hned velmi otevřený dialog. Bude to na úrovni postnutí nápadů někam s následnou možností okomentovat nám to a tedy ovlivnit finální podobu hry."
Čtvrtý vývojář: "Celý projekt bude mít vysokou úroveň, jelikož každý chce překonat úspěch předchozích titulů."
První vývojář: "Pracujeme na hře první světové třídy, která se s vaší pomocí, nápady a odezvou stane skutečně extra třídou."
Celé první seznámení s hrou končí zajímavým prohlášením: "Stará dobrá atmosféra již nebude omezena hranicemi Zóny, nyní se s ní seznámení celý svět! Hra právě začíná..."