Vývoj hry Tremulous se skoro nikam neposouvá, ale to neznamená, že by i komunita spala. Proto tu máme nový exáč, který nám dokáže trošku vylepšit grafiku ve hře.
Nového klienta můžete stáhnout
zde (5.5 MB) ve verzi pro Tremulous 1.1 a windows a doprovodný pk3 balíček
zde (8.9 MB) . Jedná se o modifikovaný Tremfusion klient s novými renderovacími schopnostmi.
Normal mapping
První novinkou je normal mapping, který dokáže z placatých a hladkých objektů udělat vrásčité a hrbolaté povrchy. K tomu je ale nutné vytvořit normálové textury, které samozřejmě ve hře teď vůbec neexistují, ale několik jich je v doprovodném balíčku, viz dále.
Dynamické světlo
Tento klient umí konečně pracovat se světlem tak, jak by se čekalo. To znamená, že pokud střelíte luciferku do temného kouta, tak se kout osvětlí, a ne že bude pořád černý jako dosud. Tím se otvírají nové možnosti i pro občasné vývojáře módů. Například už by šla do hry přidat baterka, která by konečně měla smysl a dokázala prosvítit temné kouty.
Nutné soubory
Pokud použijete samotného nového klienta, tak kromě nového menu a vzhledu konzole ve hře, poznáte změnu maximálně tak, že hráči a budovy budou lesklejší a světelné efekty budou jiné.
K tomu, abyste uvedli do provozu i normal mapping, potřebujete stáhnout ještě pk3 balík s názvem
zzz-bumpmaps.pk3 a nakopírovat ho ke hře do složky
base.
Kromě toho, tento balíček musí mít i server, na kterém chcete vymoženosti nového klienta používat a těch asi moc nebude. Na našem serveru
R Funserver CZ samozřejmě je.
Balíček modifikuje a vylepšuje jen pár věcí:
- obsahuje normál mapy pro vetřelčí budovy
- obsahuje normál mapy pro vetřelce
- obsahuje normál mapu pro Rifli (zahýbejte s ní pod světlem a uvidíte jak je zprohýbaná)
- obsahuje změněnou texturu venkovní podlahy v mapě ATCS + normálovou texturu
Textura podlahy je divná a změní se ve všech mapách, ve kterých je použita. Například Dretch se na ní těžko zaměřuje, ale jedná se o balíček určený k testování, tak se to dá vydržet. Ovšem jakmile tuto texturu osvítíte nějakým světlem, tak teprve ožije.
Chyby
Klient občas způsobuje menší chybky v obraze, například se někdy objeví jen prázdná entita (barevný widget) na zemi, občas problikne jiné světlo než má, průhledné patche a voda jsou až moc průhledné, marauderův zap vytváří moc světla atd. Každopádně tento klient určitě stojí za vyzkoušení a konečně také trochu zaměstná grafickou kartu.
Tyto úpravy má na svědomí uživatel Gimhael, který působí na oficiálním fóru hry.
Článek | 18.10.2011 | Autor:
Rotačák
přečteno 1943x | komentářů: 1