V přístupu týmu vyvíjejícího End of Nations by se mohlo inspirovat mnoho jiných tajnůstkářských týmů - řečení autoři totiž chrlí rozhovory a preview tempem rotačního kulometu. To ale nevadí, jelikož podle všech náznaků máme před sebou přímo vynikající strategii, jenž otřese žánrem...
Otázka: Když se někdo naposledy díval na hru End of Nations v roce 2011, jistě si všimne řady změn. Tak třeba jste věci začali škálovat směrem nahoru a chystáte bitvy až 56 lidí najednou. Myslíte, že hra dostojí vašim ambicím a promění se z malého prototypu na onu obří věc, v ní se ji snažíte přetvořit?
Odpověď: Aktuálně určitě. Vývoj jde jako po másle. I nyní je pro nás nicméně nejdůležitější časná zpětná odezva od prvních hráčů. Již od alfa-verze je tato odezva na kvalitní úrovni, což je fajn. Musíme říct, že napoprvé je to vždy nejhorší, jelikož když poprvé něco představíte hráčům, můžete se jen ustrašeně dohadovat, co na to davy řeknou. Ale i to, co vidíme až teď, je pro nás neméně důležité. Dalším velkým krokem bude vidět všech 56 hráčů v akci, na což se těším velmi.
Otázka: 56 lidí najednou, tak to se těšíme taky!
Odpověď: Rádi bychom hru pořádně proklepli i v extrémech a pro to je hra s maximem hráčů jako dělaná.
Otázka: Strategická hra by měla být hlavně o strategii. Jak chcete přejít z 2vs2 mapy na 56 proti všem bez toho, aniž by hra sklouzla do starcraftího zerg-festu?
Odpověď: Strategie u nás začíná ještě před připojením k mapě, jelikož právě v závislosti na mapě měníte často názor, jak tu kterou mapu hrát. Tak třeba se lze rozhodnout, že budete specialista na obranu nebo se soustředíte na maximální damage. Na mapách je navíc mnoho cest, jak zvítězit, nikoliv jediná. I na malých 2vs2 mapách jde zvolit cestu frontálního útoku nebo spíše rafinovaného obchvatu.
Na větších mapách vám nic nebrání v tom, když si zahrajete na rychlíka a dobudete něco swarmem jednotek, ale problém je, že mapa není jediné místo. Těch jsou zde desítky, takže sice vyhrajete bitvu, ale prohrajete válku.
Otázka: Takže pohyb a strategie je mnohem důležitější, nežli prostý rush na cizince?
Odpověď: Ale jistě. Stejně tak je kritická i kvalitní týmová spolupráce. A jak je zvykem ve strategiích, určitý typ jednotek je dobrý pouze jiným typům. Takže často potřebujete známého, aby vám kryl bok. Lehké tanky jsou třeba sejmuty snadno velkými, takže je na čase požádat o pomoc nebo se vyléčit. Nemůžete být skvělí ve všem, protože jste omezení vždy tzv. Loadout Body určujícími povolenou tonáž na mapách.
Otázka: Takže dojde i na stavbu dobrého týmu?
Odpověď: Týmová hra je tu klíčová. I když budete skvělí hráči vy sami, tak tým bude vždy lepší než jedinec.
Otázka: Viděli jsme, že jde kontrolovat teritoria po světě. Jaké to frakci přinese benefity?
Odpověď: To bude záležet na jeho typu. Většinou jde o starý dobrý bonus - loot bonus 5 % apod. Na některých mapách mění vlastnictví pole strany podle toho, zda jste útočník nebo obránce (mapa Bluewater).
Otázka: Mapa bude jediná v celé hře nebo pro jeden server?
Odpověď: Na jeden server.
Otázka: Je zde cesta, jak zajistit, aby jedna frakce neměla vliv na nevyváženost hráčů?
Odpověď: Dobrá otázka. I když je třeba určitý hráč ve frakci s jiným, 4vs4 bude pořád 4vs4, že... Hledáme ale cestu, jak zajistit, aby hráči ze stejné frakce bojovali i proti sobě.
Otázka: Něco jako tréninkové bojůvky?
Odpověď: Dá se říct. Pravděpodobně ale frakční kolegové nebudou moci dobývat teritoria, když jsou ze stejné frakce.
přečteno 1301x | komentářů: 0