Jedno základní pravidlo MMO je to, že se mezi sebou mohou vraždit výhradně členové opačných frakcí. Ale je drsná a krutá realita, že někdy byste to nejradši provedli i vlastním členům...
Stalo se vám už někdy, že jste byli v půlce sbíracího questu, čistily moby, abyste mohli v klidu interagovat s věcí, které si zadavatel vašeho questu tak žádá, když v tom se objeví nějaký hlupák, jenž přijde a ukradne ho před nosem (a k tomu dorazí bosse posledním hitem)? A nejenom tohle, ale ještě vás nechá mobům napospas bez toho, aniž by vám pomohl. Počas čekání na respawn máte dost času vymyslet na něj pár originálních nadávek...
Účastnili jste se někdy instancovaného PvP zápasu a jeden z vašich domácích hráčů se blbě strefuje do vaší bandy, přitom kompletně ignoruje cíl mapy a někdy dokonce trochu pomůže opačnému týmu? A co být v raidu s nějakým poděsem, co se připojí k vaší PUG skupině a podráždí bosse, umře a on se tomu jen zasměje a zmizí.
Ano,my také... Vlastně by bylo správné dedukovat, že se v podobných místech a situacích ocitli doslova nekonečné davy lidí. Je prostě běžnou praxí, že když dojde na virtuální interakci s jinými, vytáhne ze své duše většina lidí tu největší nechutnost, jakou si dokážete představit. Ne všichni, ale prvních je stále dost na to, aby hru otrávili.
Je jistě fajn potkávat v MMO řady lidí a spřátelit se s nimi v té či oné formě, ale prostě jednoho naštve, když odněkud vytančí jakýsi šotek a pokazí vám odpoledne jednou z mnoha cest, jak to jen dokáže. A vy s ním nemůžete vůbec nic dělat, nežli se trapně doprošovat GM a čekat roky, než se vyjádří.
Asi patří k věci druhou stranu lehce provokovat pár inteligentními narážkami, protože k vysloveným nadávkám nemá normálně uvažující hráč jakýkoliv důvod - někomu vynadat jen tak vám jistě nezajistí lepší pocit na duši. A i kdybyste to provedli, stejně by to k ničemu nebylo. Podobný tvor si libuje v tom, když se mu podaří vás nějak nakrknout, takže svým naštváním mu ještě zvednete náladu.
Trollové si úspěšně trollí a řešení těchto otravů na vlastní straně stále v nedohlednu. Ano, mohli byste se lognout jako člen opačné frakce a někde si na něj počkat, ale to je trochu zbytečně moc práce a organizování s věcí, která by se dala jinde a jinak odbýt lépe.
Šikana ze strany vlastních členů guildy, co mají držet při sobě, může být leckdy nevědomá, ale až příliš často to někdo bere jako sport. No a jistě není třeba sáhodlouze rozmazávat, že sandboxové hry typu Ultima Online, kde si podobný blb najde bezpečnou zónu a už si z vás jenom utahuje, tím trpí jako morem.
Můžete je ignorovat, to jde ale pouze na některých frontách. Když se vám bude stále motat pod nohy, nic s tím neuděláte. Rovněž se zablokováním blba připravíte o aktuální informace z boje s ním.
A i kdy někoho takového bloknete, stále se může nalogovat jako alternativní otrava a otravovat vás do smrti. Reálné. Vnucuje se otázka, proč vlastně člověk nemůže podobné tvory ve hře zabít? Je to kapku extrémní řešení, ale bez některých typů osob je člověku určitě lépe a to i ve hrách.
Mordování kolegů by nemělo být pravidlem, ale jakási poslední hrozba na podobné trotly by zde určitě být měla. Není zde řeč o pouhém duelu, ale opravdovém killu. Jelikož zde podobné tlačítko nemáme, nezbývá, než se zasnít nad jeho funkcí sami...
Asi by měla tato funkce dlouhý cooldown, aby někdo aktivní nevyčistil celý server. Člověk by si vraždu šetřil až na skutečně nejzazší případy. A samozřejmě šlo by o věc fungující výhradně na vlastních členech guildy, jelikož ty nepřátelské můžete už teď napadat, co hrdlo ráčí a HP dovolí. Za použití by nebyly ani expy, ani staty nebo jiné bonusy.
přečteno 1370x | komentářů: 2