Jeden zahraniční kolega měl tu příjemnou šanci pohovořit s Toddem Harrisem o nové hře Hi-Rez Studios jménem Smite.
Otázka: Co vás přimělo k tomu, vytvořit 3D TP (Third Person) MOBA hru?
Odpověď: Chtěli jsme, aby hráč byl přímo v akci. MOBA je v poslední době co do obliby rostoucí herní žánr, takže není důvodu omezovat se na izometrickou klasiku nebo FP (First Person).
Cvakání na mapě k prostému přesunutí se někam také nesedí všem hráčům. Jde o způsob vhodný pro RTS žánr, ale většina dnešních MOBA razí zásadu, že se vše točí okolo jednoho hlavního hrdiny, včetně kamery. A stejný přístup nabídne i Smite - budete zde hrát za jednotlivého boha. A je to právě TP pohled, který vás dostane mnohem blíže do akce.
Idea za Smite je tedy v kostce asi taková: TP, pobíhání za pomoci WASD, kdy samotné boje jsou cílené zásahy různými skilly. Ovládání je poměrně standardní, takže kdo má jakoukoliv minimální zkušenost z MMO či akčního žánru, bude zde jistě hned jako doma.
Otázka: Proč jste se zaměřili na mýtické bohy?
Odpověď: Mytologie je pro naše umělce a designéry skvělé startovní pole, na jehož základě se pak vytvoří různí bohové.To také umožní, aby se hrou táhlo více témat namísto prosté směsi náhodných osobností. Také lze takto zařadit do hry postavy, které lidé již znají - třeba Zeus, známá to figurka řecké mytologie nebo Vamana dětský-obr bůh z Indie.
Otázka: Dokážete si představit, že by se hra stala profesionálním zápolištěm?
Odpověď: To bude přirozeně z největší míry záležet na hráčích, tuto scénu ale logicky budeme podporovat všemi představitelnými cestami. Všechny hry Hi-Rez Studios jsou MMO typu, takže se za jistou formu online soutěží dá označit prakticky každá již teď.
Podobně jako jisté sporty, i my chceme, aby Smite bylo pro průměrného hráče zábavné stejně jako třeba typické hospodské sporty: fotbálek, šipky, ... Hráči se budou moci sdružit na serverech věnovaných profíkům a nebude chybět profi liga. Již pracujeme na funkcích typu Spectator Camera, jenž podpoří řečené snahy.
Otázka: Můžeme se těšit i na nové bohy? Jak často?
Odpověď: Ano, očekáváme, že nové bohy budeme uvádět každé 3-4 týdny.
Otázka: Budou bohové ve free-rotaci, jako to dělají další MOBA hry?
Odpověď: Náš nynější plán je nabídnout hráčům pětici permanentních bohů: Artemis (řecký), Ra (egyptský), Kali (indcký), Ymir (severský) a Sun WuKong (čínský).
Otázka: Takže zde bude pro nákup bohů Item Shop?
Odpověď: Přesně tak. Hráči budou moci odemknout nové bohy skrze herní postup, mnohem rychleji to ale půjde po zaplacení drobné mikrotransakce.
Otázka: Co je to Starter Edition a co od ní jde čekat?
Odpověď: Prodáváme Starter Packy pro osoby, jenž nám pomáhaly s Betou. Za 19,99 USD hráč získá 5 bohů zdarma + 10 dalších bohů jako bonus a okamžitý přístup k Closed Betě.
Otázka: Beta již jede, takže kdy tu bude plná verze?
Odpověď: Odhadujeme, že k jejímu uvedení dojde do 8 měsíců, ovšem o konkrétním datu ještě představu nemáme. Schválně prodlužujeme Bety, abychom obdrželi od komunity skutečně kvalitní a neuspěchanou zpětnou odezvu. Mimochodem, z Bety zůstane zachován postup hráčů!
Otázka: Díky za čas a rozhovor, je zde ještě něco, co byste hráčům o Smite prozradil?
Odpověď: Soudě dle prvního dne Bety, nemohu být šťastnější - servery jedou naplno, takže musíme přidávat další. Obecné pozvánky do Bety samozřejmě nemají takovou prioritu jako platící zákazníci. Dojde na ně, ale o chvíli později...
přečteno 2845x | komentářů: 0